Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spotkania online zyskują na popularności. To opłacalny biznes wart miliony złotych!

KK
Spotkania online zyskują na popularności. To opłacalny biznes wart miliony złotych!
Spotkania online zyskują na popularności. To opłacalny biznes wart miliony złotych! freepik
Jak wynika z najnowszych danych platformy ClickMeeting, największą sprzedaż z biletów na wydarzenia online w 2023 roku przyniosły organizatorom webinary związane z medycyną. Najwyższy przychód w skali roku w tej kategorii wyniósł 679 tys. zł, a pod względem zainteresowania łącznie najwięcej uczestników przyciągnęły spotkania online szkoły psychoterapii - 9 745 osób. Z czego wynika ta popularność spotkań online i czy to przyszłość wszelkich zebrań, szkoleń, spotkań etc.?

Medycyna przenosi szkolenia do sieci i najskuteczniej monetyzuje wiedzę

W ubiegłym roku spotkania online związane z medycyną okazały się najbardziej dochodowe na całej platformie, informuje ClickMeeting. Jeden z użytkowników, który specjalizuje się w kształceniu medyków, zorganizował 31 wydarzeń dotyczących szkoleń badań z USG, które sprzedały łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu.

Z kolei jedno ze spotkań online, dotyczących samodzielnego usypiania dzieci wygenerowało 161 tys. zł przychodu. Pozycję lidera kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób zajęła międzynarodowa szkoła psychoterapii, która oferuje szkolenia dla specjalistów zainteresowanych rozwijaniem swojego warsztatu.

W skali roku utworzyła ona 784 wydarzenia, które zgromadziły łącznie 9 745 uczestników. Cały sektor medyczny odpowiadał za 8 proc. wydarzeń na platformie. Natomiast statystyczny ekspert branży medycznej zorganizował w ubiegłym roku 156 wydarzeń z 1 830 uczestnikami.

Power userzy oraz marketing i sprzedaż liderami webinarów

Rynek webinarów w 2023 roku cieszył się ogromną popularnością zarówno wśród organizatorów, jak również uczestników spotkań online. Na pierwszą pozycję wysunęła się grupa tzw. power userów. Przykładem takiego użytkownika może być sportowiec, którego podstawą działań są prowadzone treningi online, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne.

Tacy użytkownicy odpowiadają za 26 proc. wydarzeń organizowanych na całej platformie. Lider tej kategorii pod względem ilości spotkań online i osób, które brały w nich udział, zorganizował w skali roku imponujące 1 309 spotkań online, w których udział wzięło 12 558 osób.

Z kolei statystyczny power user utworzył rocznie średnio 85 wydarzeń, które przyciągnęły 933 uczestników. Na drugim miejscu uplasowała się branża marketingu i sprzedaży, której, podobnie jak przed rokiem, dotyczyło niemal co czwarte wydarzenie na platformie, czyli 24 proc.

Lider kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób utworzył 2 437 spotkań online, które zgromadziły łącznie 28 258 uczestników.

– Webinary stały się dzisiaj ważnym narzędziem wykorzystywanym przez ekspertów w celu dzielenia się wiedzą oraz promowania marki. W 2023 roku najbardziej aktywnymi branżami na naszej platformie były marketing i sprzedaż oraz edukacja i szkolenia. Eksperci monetyzują swoją wiedzę, a generowanie przychodów z webinarów jest niezwykle proste dzięki integracji z systemami płatności. Jako platforma ClickMeeting oferujemy organizatorom oraz uczestnikom nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych szkoleń i webinarów z możliwością ich automatyzacji – komentuje Martyna Grzegorczyk, marketing operations manager ClickMeeting

Szkolenia i consulting oraz edukacja

Również branża szkoleniowa i consultingowa wykazała silną obecność na platformie ClickMeeting, odpowiadając za 20 proc. eventów. Szkolenia i kursy przenoszą się do świata wirtualnego – dzięki takiej formule wiedza jest na wyciągnięcie ręki, a edukatorzy mogą zwiększać skalę działania i ograniczać koszty.

Lider branży zorganizował w ubiegłym roku 419 wydarzeń, przyciągając łącznie 1 430 uczestników. Natomiast statystyczny szkoleniowiec tworzył rocznie 90 spotkań online, gromadząc na nich 1 259 osób. Z kolei webinary związane z edukacją stanowiły 14 proc. wszystkich wydarzeń online. Liderem sektora edukacji była szkoła językowa oferująca lekcje orientalnych języków, z rekordowymi 6 619 wydarzeniami, na które zalogowano się łącznie 23 831 razy. Statystyczny edukator tworzył 328 spotkań online, w których udział wzięło 2 175 osób w skali roku.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Spotkania online zyskują na popularności. To opłacalny biznes wart miliony złotych! - Dziennik Bałtycki

Wróć na nowogard.naszemiasto.pl Nasze Miasto